۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷

گفت و گوی مهر؛

نقش روحانیت در پیروزی انقلاب غیر قابل‌ انکار است

نقش روحانیت در پیروزی انقلاب غیر قابل‌ انکار است

فومن- رییس اداره تبلیغات اسلامی فومن با اشاره به اینکه نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی غیر قابل‌ انکار است، گفت: امروزه نقش روحانیون متخصص، با تجربه و میدان دیده مهندس ناظری است.

حجت الاسلام مهدی راثی فومن در گفت و گو با خبرنگار مهر به مناسبت روز بسیج طلاب و روحانیون با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی اظهار کرد: نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی غیر قابل انکار بوده و تا جایی

که در چله اول انقلاب نقش هدایت و رهبری جامعه با تربیت اعتقادی، اخلاقی، مذهبی و فرهنگی داشته است.

وی با اشاره به نقش روحانیت در گام اول انقلاب افزود: روحانیون همواره محور هدایت‌ها و حرکت‌های دینی در طول تاریخ بوده است و قطعاً تربیت یافتگان مکتب علوی با محور روحانیت در مساجد حسینیه‌ها و تکایا پیش از خیزش‌های مردمی در ۸ سال دفاع مقدس حضور چشمگیر داشتند.

حجت الاسلام راثی با تاکید بر اینکه قشر روحانی همراه جمعیت عظیم بسیجیان بیش از ۳۰۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اند، گفت: امروزه روحانیون در حرکت‌های جهادی با بهره‌گیری از سیره ائمه اطهار (س) عقبه‌های دینی و مذهبی حرکت‌های جهادی را با محوریت مساجد و عرصه‌ای مذهبی هم در عرصه و هم در فضای مجازی راهبری می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن بیان کرد: مهمترین نقش روحانیت در بیانیه گام دوم نقش راهبری دستگاه‌های اداری عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی جهت دهی این عرصه‌ها در ایجاد نظام مهندسی مربوطه است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه با نگاه بر گذشته آینده را بسازیم، گفت: امروزه با تکیه بر قدرت لایزال الهی و پشتیبانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همه سختی‌ها طی کرده‌ایم باید ۴۰ ساله دوم را در حرکت به سوی تمدن نوین ببینیم حلقه‌های مفقوده را بشناسیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن تصریح کرد: ما باید بتوانیم ساختارهای لازم در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اداری و استعدادهای فرهنگی با یک حرکت جهادی و تشکیلاتی ایجاد و گامی بلند به سوی تمدن نوین اسلامی بر داریم.

وی با بیان اینکه امروزه بزرگترین چالش کشور فقدان یک مدیریت فرهنگی متمرکز و پیوسته و مستمر در کشور است، ادامه داد: با توجه به فعالیت‌های متعددی که طی این سال‌ها انجام شده اما وقتی ما به میدان نگاه می‌کنیم به خوبی پی می‌بریم که حتماً باید کار و حرکت تشکیلاتی با عقبه‌های علمی و تجربی با بهره‌گیری از منابع غنی دینی باشد.

راثی با تاکید بر اینکه تمدن نوین یعنی عملیاتی کردن دستورات دینی در عرصه‌های متنوع جامعه تصریح کرد: هرگاه ما توانستیم این ۴ عرصه یعنی منزل، مدرسه، مسجد، محل را با یک ساختار تشکیلاتی و با استفاده از یک مدیریت متمرکز و پیوسته و منسجم استفاده کنیم موفق عمل کرده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن با بیان اینکه مهم‌ترین نقش روحانیون متخصص، با تجربه و میدان دیده نقش مهندس ناظری است، افزود: روحانیون در ایجاد نظام مهندسی فرهنگی و مدیریت و همچنین نظارت بر آن مبتنی بر توصیه‌های رهبری نقش آفرینی می‌کنند.

کد خبر 5948082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha